Infraestructures

Es reactivaran les obres que s'han paralitzat per la crisi en una Catalunya independent?

Dependrà de les prioritats pressupostàries del Govern al qual correspongui dirigir el país. La conselleria de Territori i Sostenibilitat va destinar el 40% del seu pressupost pel 2012 a pagar obres ja fetes, un percentatge que aquest 2013 s’incrementarà fins al 60% dels recursos disponibles d’aquesta conselleria. El 2008, els compromisos de despesa adquirits amb càrrec a futur ascendien a 40.000 milions d’euros (quasi la mateixa que tot el pressupost de la Generalitat), i hi ha obres que no s’hauran acabat de pagar fins més enllà del 2041.

Juntament amb el Corredor Mediterrani, El Govern també s’enfronta a una obra de grans magnituds per millorar la mobilitat en transport públic a Barcelona i les ciutats del seu entorn. Es tracta de la finalització de Línia 9 del Metro, amb un cost total de 6.927 milions dels quals encara resten per executar 2.380 milions d’euros. Altres inversions que avancen lentament, però que en aquest cas havia de desenvolupar l’Estat espanyol, són els nous accessos terrestres al Port de Barcelona (500 milions) i el de Rodalies a l’Aeroport del Prat (300 milions), a més de l'estació de l'AVE a la Sagrera (300 milions).