Infraestructures

Augmentarà l'activitat dels ports de Barcelona i Tarragona amb l'assoliment de la independència de Catalunya?

L’Estat català no tindrà una vareta màgica que faci augmentar l’activitat dels Ports de Barcelona i Tarragona, els dos que actualment són propietat del Govern espanyol. El fet que hagin tingut una gestió més o menys autònoma i tutelada per la Generalitat ha permès que bona part de la feina s’hagi fet, però encara hi ha aspectes a millorar que farien més atractives aquestes dues instal·lacions de cara a convertir Catalunya en la porta d’entrada a Europa per les mercaderies que provenen d’Àsia i Àfrica del Nord. Un exemple? La culminació dels accessos al port barceloní i la connexió ferroviària d’aquest amb l’Aeroport del Prat.

El veritable impuls d’aquestes dues infraestructures arribarà quan el Corredor Mediterrani estigui operatiu, ja que les multinacionals podran enviar les seves mercaderies més directes a les dues instal·lacions. Des de l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) confien en que la inauguració de la terminal de la xinesa Hutchison i els nous accessos viaris a aquesta permetran robar tràfic als ports del Nord d’Europa i tornar a crèixer, doncs la seva activitat va caure un 3,2% el 2012. 


El Port de Tarragona, en canvi, va registrar un creixement del 4,1%. Aquesta ciutat lluita per augmentar el seu atractiu com a port receptor de creueristes, amb la Costa Daurada, Port Aventura i, en un futur, el complex temàtic Barcelona World com a principals reclams turístics. La APB ja porta anys treballant en aquesta línia, amb l’avantatge que la capital catalana ja està consolidada com a marca de turisme de qualitat.